Grå värld?

Igår gjorde jag ett litet "test" med Elva. Jag tog fram några nagellack, rosa, ljusrosa, transterant, rött, grått glitter och svart. Frågade Elva först vilken färg hon ville ha utan att visa henne flaskorna. Hon sa direkt "svart". Sedan så ställde jag upp dem framför henne och sa åt henne att peka och säga färgen. hon pekar på den svarta och säger "svart". Sedan så frågade jag henne vilken färg det var på det röda. Hon svarar "blå".

Idag när jag hämtade Elva på förskolan så berättade jag för en av personalena tt det finns risk att Elva är totalt färgblind (bara ser gråskala) eller ialla fall färgblind på något sätt, och hon berättade då att Elva inte är intresserad av färger och att hon hade spelat ett färgspel med Elva tidigare under dagen. Elva hade misslyckats totalt med att para ihop färgerna.

Jag blir mer och mer säker på att det lutar åt det totalt färgblinda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0