Något positivt

När Elva skulle hämtas idag hade personalen som var kvar bestämt sig för att ha stängning ute på gården. Jag satte mig ner mittemot dem på bänken och tittade på när Elva åt färdigt ett päron. När hon lägger märke till mig någon sekund senare säger hon "Måste äta färdigt". Jag säger att det är okej och när hon är färdig ber hon om en halv banan till av personalen, som säger att hon får fråga mig. Hon får en halv banan och jag går in för att hämta hennes grejer. När jag kommer ut igen så påpekar personalen att Elva la märke till när ett papper flög iväg från blocken med tiderna för barnen när ingen annan gjorde det och att hon sedan hade gått och hämtat det. Detta tyckte personalen var positivt med tanke på Elvas synskada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0